Αρχείο

Αρχείο κειμένων από το Αυτόνομο Στέκι Ξάνθης κατά την χρονική περίοδο:

Σεπτέμβριος 2009 – Φεβρουάριος 2011

Πρώτο Κείμενο από το Α.Σ.Ξ.

 

1 μήνας και κάτι ψιλά…(1)

Στέκι. Αυτόνομο στέκι Ξάνθης. Θα μπορούσε να ονομάζεται κι αλλιώς. Δε δεσμευόμαστε από πεπατημένες στράτες. Το “κτίσμα” μπορεί να επεκταθεί σε ύψος και πλάτος. Να μεταβάλλει τη μορφή του. Τα θεμέλια όμως είναι συγκεκριμένα. Αυτά μας έφεραν κάποια στιγμή σε αυτή την αφετηρία. Πήραμε άλλη μια βαθιά ανάσα και ξεκινήσαμε. Να σκάψουμε ένα μονοπάτι που θα μας βοηθήσει να προσεγγίσουμε τα όνειρά μας (τί “συνηθισμένη νεολαιίστικη φράση” – ρίξε μια ματιά μέσα σου και γύρω σου, αν σου μοιάζει τέτοια…). Για ελευθερία. Ή αλλιώς, για αλληλοσεβασμό, αλληλεγγύη, αξιοπρέπεια, μακριά και πέρα από λογικές εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο και καταστροφής της φύσης. Ένα μονοπάτι όχι μοναδικό αλλά παράλληλο και συμπληρωματικό με εκείνα που θα επιλέξει (‘η έχει επιλέξει) ο καθένας να βαδίσει. Για να γευτεί κάποτε ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.

Δεν αποτελούμε πρωτοπορίες πεφωτισμένες που κατέχουν την απόλυτη αλήθεια. Δε καλούμε κανένα να μας ακολουθήσει. Δε προπαγανδίζουμε τις απόψεις μας (προπαγανδίζω – κάποιες λέξεις, όσο κι αν τις στίψεις, δε πρόκειται να αποβάλλουν τα εξουσιαστικά κατάλοιπα που κουβαλάνε). Γνωστοποιούμε την ύπαρξή μας (ΚΑΙ με αυτό τον τρόπο), μεταφέρουμε αυτές μας τις ανάγκες (άμεσα και αδιαμεσολάβητα, με τα δικά μας μέσα πληροφόρησης) ευελπιστώντας να ακολουθήσουμε ακόμη περισσότεροι παρόμοιες διαδρομές (μέσα ή/και έξω απο το στέκι). ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.

Προσπαθώντας να πάρουμε στα χέρια μας εκείνα που, τελικά, μας ανήκουν. Χωρίς να αναθέτουμε τους χτύπους της καρδιάς μας σε ξένα σώματα. Και υπάρχουνε πολλά τέτοια. Από τις φοιτητικές παρατάξεις, τα Δ.Σ. και τα μαθητικά 15μελή μέχρι τα κώματα (κοινοβουλευτικά ή μη), από το πλήθος σωματείων και συνδικάτων (ο ρόλος της βαλβίδας αποσυμπίεσης και ενσωμάτωσης κοινωνικών εντάσεων ήταν συνήθως ο πρωταγωνιστικός τους) μέχρι τις ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ. Και φυσικα, δε νοείται για μας ουσιαστική συμπαράσταση και αλληλεγγύη όταν η πλειονότητα των διεκδικήσεων για τις οποίες παλεύουν διάφορες κοινωνικές ομάδες είναι αποκλειστικά και μόνο οικονομικής φύσης (άμεσα ή έμμεσα)!! Πιστεύουμε στους κοινωνικούς αγώνες και τους θεωρούμε το εφαλτήριο, μεταξύ άλλων, για τη ριζοσπαστικοποίηση των καταπιεσμένων. ΑΛΛΑ ο περιορισμός που προαναφέρθηκε και η εσκεμμένη ή αφελής αποσύνδεσή από συνολικότερα ζητήματα άρρηκτα συνδεδεμένα με την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και ελευθερία καθιστά τους αγώνες επιφανειακής σημασίας και πολλές φορές ίσως και ανούσιους (αρκεί μια αύξηση μισθού για τη βελτίωση, έστω, της ζωής μας μέσα σε μια καπιταλιστική κοινωνία ;!!).

Ολοκληρώνοντας, υπενθυμίζουμε ότι το συγκεκριμένο μονοπάτι (στέκι) θα πάψει να υφίσταται όταν κρίνουμε (και ο καθένας προσωπικά) ότι δεν μας εξυπηρετεί, δηλαδή δε σχετίζεται πια με τον προορισμό που διαλέξαμε ή έστω μας καθυστερεί, αν όχι μας κρατά αγκυλωμένους-στάσιμους, στην προσέγγισή του. Ως τότε θα είναι για μας ένας επιπλέον χώρος επικοινωνίας, αλληλεπίδρασης, ατομικής και συλλογικής έκφρασης, αντίστασης απέναντι στα προκαθορισμένα-“αποδεκτά”-μπετοναρισμένα όρια. Αναπνέοντας με “πρέζες” ελευθερίας. ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ. ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.

 

Κάποιοι/ες(2) από την κατάληψη(3) – Αυτόνομο στέκι Ξάνθης

Ανοιχτή συνέλευση κάθε Τρίτη στις 20.00

 

 

(1) Με πολύ απλά λόγια.

 

(2) Είμαστε τα τσογλάνια(4) που “διαταράξανε την ομαλότητα των εκπαιδευτικών διαδικασιών” (με ένα χώρο 5 τετραγωνικών) ; Που “εκμεταλλεύονται το άσυλο(5)” (Ποιό άσυλο; Ποιανού;) ; Που ζούνε στο μικρόκοσμό τους (επειδή διαβάσατε τα παραπάνω;!!) ; Που δεν πάνε μόνο σχολείο ή φροντιστήριο ; Που δεν ξυπνάνε μόνο για τη δουλειά ; Που δε δουλεύουν ; Που δεν είναι συγκεκριμένης ηλικίας ;

 

(3) Η επιλογή του συγκεκριμένου μέσου (χωρίς να είναι το μοναδικό ή αυτοσκοπός μας) δεν ήταν τυχαία. Έχει να κάνει με την αντίληψή μας περί της (επανα)οικειοποίησης χώρων που μας ανήκουν, αμφισβητώντας έμπρακτα -έστω και σε χώρο “ασύλου”- λογικές κρατικής ιδιοκτησίας (στην περίπτωσή μας) και εξουσίας “ειδικών” (“γιατί δε ζητήσατε απο το πανεπιστήμιο να σας το παραχωρήσει; “).

 

(4) Είμαστε μαθητές, φοιτητές εργαζόμενοι, άνεργοι (εν δυνάμει ή μη), μετανάστες. Έτσι δεν είθισται να ξεχωρίζουμε…; Συναντιόμαστε μαζί σας εδώ κι εκεί. Υποφέρουμε/απολαμβάνουμε τα ίδια μ’εσάς. Μας γνωρίζετε.

 

(5) Τι είναι; Ποιός το ορίζει; Πόσο μας απασχολεί; Το άσυλο και το “άσυλο”. Ορισμένες σκέψεις επι του θέματος σε επόμενη χωριστή αναφορά.

 

 

 

 

 Κείμενο για 17 Νοεμβρίου

 

 

 

Λίγα λόγια για την 6η Δεκέμβρη

 

 

Ένα χρόνο μετά τίποτα…Τίποτα δεν έχει τελειώσει…

 

 

 

Ενάντια στον ελληνικό και τούρκικο εθνικισμό

 

Για τις απεργίες

 

 

Η ιστορία μιας λέξης

 

 

Η κρίση για αρχάριους

 

 

Ενάντια στα νέα μέτρα

 

 

Λίγα λόγια για τις εκλογές

 

 

Σχετικά με Σ.Π.Φ

 

 

Περί της εκλογικής αθλιότητας…

 

 

Τον τελευταίο μήνα είμαστε όλοι μας μάρτυρες ενός θεάτρου του παραλόγου, με πρωταγωνιστές θιασώτες εξουσιαστές και τα φερέφωνά τους Μ.Μ.Ε., εις το όνομα πάντα της δημοκρατίας. Μιας δημοκρατίας κομμένης και ραμμένης στα μέτρα των απανταχού εξουσιαστών, που αυτοσκοπός της είναι η διαιώνιση του ισχύοντος καθεστώτος ψευδοελευθερίας  και μαζικής αποχαύνωσης. Μιας δημοκρατίας όπου η απάθεια, η παθητικότητα και η ανάθεση βαφτίζονται ως συμμετοχή…

Οι προσπάθειες δημιουργίας ψευδαισθήσεων για δήθεν συμμετοχή μας στα κοινά κορυφώνονται, καθώς πλησιάζουμε στην 4η του Οκτώβρη. Με κάθε τρόπο οι διεφθαρμένοι πολιτικάντηδες αναζητούν συναινέσεις, εξαπατώντας, εξαγοράζοντας, προσπαθώντας να μας πείσουν ότι έχουν λόγο ύπαρξης. Ο πειθαναγκασμός περί ανικανότητας των ανθρώπων να χειριστούν μόνοι τους τις υποθέσεις τους επιτυγχάνεται με ύπουλους και παραπλανητικούς τρόπους μέσω των καθεστωτικών Μ.Μ.Ε., αποκαλύπτοντας εν τέλει τον ακρογωνιαίο λίθο της “δημοκρατίας” μας :

ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ ΣΕ “ΕΙΔΙΚΟΥΣ”…

Απάντησή μας στο εκλογικό πανηγύρι και στις αυταπάτες που συνεχίζουν να τρέφουν κάποιοι ότι θεόσταλτοι σωτήρες θα λύσουν τα προβλήματά μας είναι:

-ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ

-ΑΝΤΙΙΕΡΑΡΧΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ

-ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΣΤΕΚΙ ΞΑΝΘΗΣ

ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ ΣΤΙΣ 20.00

Κείμενο Αντισυγκέντρωσης 18/06/2010

 

Τη Παρασκευή 18/06/10 είχει προγραμματιστεί συγκέντρωση των φασιστοειδών του ΛΑΟΣ με ομιλητη τον Πλέυρη στο εργατικό κέντρο Ξάνθης με θέμα τον “Τουρκικό Επεκτατισμό”. Ως άμεση απάντηση καλέσθηκε την ίδια μέρα αντισυγκέντρωση.Μοιράστηκε το παρακάτω κείμενο:

Σε μία περίοδο γενικευμένης κρίσης με την Ελλάδα να κατέχει εξέχουσα θέση δυσμένειας, υπάρχει και η άνοδος του εθνικισμού-φασισμού. Αυτό καθεαυτό το γεγονός είναι ιστορικά αποδεδειγμένο(πχ το κραχ  του 1929 και η άνοδος των εθνικοσοσιαλιστικών κομμάτων) και οδήγησε στον εκφασισμό των κοινωνιών της «δύσης» και στον 2ο παγκόσμιο πόλεμο. Υπήρξαν όμως και άλλες τέτοιες τάσεις μέσα στη διάρκεια της ιστορίας. Οι ηγέτες του μίσους βρίσκουν πρόσφορο έδαφος στην κρίση για να προωθήσουν μηνύματα μίσους και εθνικιστικής προπαγάνδας.

Στην ευαίσθητη περιοχή την οποία ζούμε, με όλη αυτή την πολυπολιτισμικότητα και τις διαφορές θρησκείας και κουλτούρας, είναι ξένα τα φαινόμενα ρατσισμού και βίας, με ελάχιστες εξαιρέσεις, οι οποίες ενεργοποιούνται από θεσμικά και πολιτικά κέντρα των 2 γειτόνων χωρών(Ελλάδας-Τουρκίας). Εκδηλώσεις όπως η σημερινή, από βουλευτή κόμματος με ακραία εθνικιστικά χαρακτηριστικά δεν χωρούν στον τόπο μας. Η προώθηση του μίσους από μια τέτοια εκδήλωση, είναι πιθανόν να έχει καταστρεπτικές συνέπειες για τον τόπο μας. Το λέμε και το ξεκαθαρίζουμε πως  δεν θα επιτρέψουμε σε εθνικόφρονες(είτε της μίας, είτε της άλλης χώρας) να διαταράξουν το ειρηνικό κλίμα συμβίωσης που διέπει τον τόπο και τις ιδέες μας.

Το ΛΑ.ΟΣ ως κόμμα είναι απλά ο «Δούρειος ίππος» της ακροδεξιάς για να προωθήσει τον ακραίο εθνικισμό. Το παραμύθι το τρώνε και οι «γνήσιοι πατριώτες» θεωρώντας τον Καρατζά-Φύρερ προδότη της ακροδεξιάς. Θέλοντας λοιπόν να νομιμοποιήσουν τις κραυγές μίσους κατάφεραν με έναν ευέλικτο τρόπο(γεμάτο κωλοτούμπες στα λόγια) να φέρουν αυτό το κόμμα στη Βουλή. Παράλληλα τα Μ.Μ.Ε προώθησαν με τον καλύτερο τρόπο τις θέσεις των φασιστών, νομιμοποιώντας και προβάλλοντας τα μηνύματα μίσους που προωθεί το συγκεκριμένο κόμμα. Παράδειγμα τέτοιου μέσου έχει γίνει και η εφημερίδα «Θράκη» που εδρεύει στην Ξάνθη. Να περάσουμε όμως και στην σύνθεση του κόμματος αυτού.

Όλα τα μέλη του ΛΑ.ΟΣ  έχει γίνει γνωστό πως είναι πρώην βασανιστές της Χούντας, μαχαιροβγάλτες σε ρατσιστικές συγκεντρώσεις και επιθέσεις. Παράλληλα με το παρελθόν τους, συνεχίζουν να έχουν άμεσες σχέσεις με τους μαχαιροβγάλτες του σήμερα, είτε νομιμοποιώντας τις ενέργειες των εθνικιστών με τα λόγια, είτε με την παρουσία τους σε διάφορες εκδηλώσεις ακραίου φασισμού. Χαρακτηριστικό είναι πως την καμπάνια του αρχιφασίστα  Πλεύρη Κων/νου(πατέρα του σημερινού ομιλητή) για την προώθηση του βιβλίου του «Εβραίοι – Όλη η αλήθεια, Εκδόσεις: Ήλεκτρον» έγινε από τα μέλη του κόμματος του ΛΑ.ΟΣ. Μέσα σε αυτό το βιβλίο αναφέρονται ακραίες απόψεις που επαναφέρουν μαζικές δολοφονίες όπως αυτές του Άουσβιτς στο προσκήνιο, ενδεδυμένα με το μανδύα του σήμερα. Ο Θάνος Πλεύρης είναι αντιγραφή του πατέρα του με έφεση στο παπατζιλίκι. Για εμάς είναι απλά ένας απεσταλμένος των εθνικιστών για την προώθηση του μίσους και της βίας και τον δυναμιτισμό του κλίματος στην περιοχή μας.

Εμείς είμαστε ενάντια στα κράτη και σύμφωνα με αυτές τις αξίες και ιδέες μας, δεν κάνουμε κανέναν διαχωρισμό ανάμεσα στις πολιτικές του ελληνικού και του τούρκικου κράτους. Ενάντια στα κράτη, τον ρατσισμό, το μίσος και τη βία εμείς απαντάμε με τον δικό μας τρόπο σαμποτάροντας την εκδήλωση του μίσους.

Αναρχικοί/ες – Αντιεξουσιαστές/ριες

Πάρτε Πέτρες

 

 

Όταν το κράτος τρομοκρατεί, η “δημοκρατία” σιωπά

 

 

5-1-2011…άλλη μια κρατική δολοφονία…

 

 

LIBERTAD

 

 

 

 

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *