Κείμενο για το Αυτόνομο Στέκι Ξάνθης

ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΝΟΜΟΥ ΣΤΕΚΙΟΥ

Δεκέμβρης του 08.Μια χρονική περίοδος που σημάδεψε την νεότερη ιστορία του ανατρεπτικού-ριζοσπαστικού  κινήματος. Συμμετέχοντας στην εξέγερση του Δεκέμβρη παρατηρήσαμε την οργή και την βία να πραγματώνονται ως πρακτική αντίδραση  αλλά και ως μια εξελικτική διαδικασία η οποία εγκυμονεί την κοινωνική ανατροπή. Η έλλειψη οργάνωσης στην πόλη της Ξάνθης κατά τα γεγονότα του Δεκέμβρη έπαιξε καταλυτικό ρόλο στη συσπείρωση μας. Αυτή η έλλειψη οργάνωσης, μας παρακίνησε να οργανώσουμε τις ατομικές μας επιλογές σε συλλογικό επίπεδο, αυτόνομα. Όντας μαθητές/τριες,φοιτητές/τριες,εργαζόμενοι/ες και άνεργοι, κάποιοι από εμάς ήταν οργανωμένοι σε πολιτικές συλλογικότητες του ευρύτερου ανατρεπτικού κινήματος, οι οποίες έπαψαν να μας εκφράζουν και αναζητήσαμε νέες διόδους ελευθερίας.

Ακούγoντας τα καθημερινά «πρέπει» σε βάρος των  «θέλω» μας, αποφασίσαμε να αντιδράσουμε έμπρακτα καταστρέφοντας και δημιουργώντας ενάντια στην υπάρχουσα καπιταλιστική οργάνωση που επιβάλει τον διαχωρισμό των ανθρώπων σε τάξεις. Επιτιθέμενοι στο υπάρχον που θέτει ως προτεραιότητα την εκμετάλλευση του ανθρώπου, της φύσης και των ζώων από την κυρίαρχη τάξη, που έχει ως αποτέλεσμα τον υποβιβασμό της ζωής μας σε καθημερινό επίπεδο, στη διανοητική αναπηρία που επιβάλλεται με τη διαστρέβλωση της αλήθειας και την κατευθυνόμενη γνώση˙ μας «αναγκάζει» να σκεφτούμε και να επανορίσουμε τα πραγματικά μας θέλω.

 

Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ

Επιλέξαμε το χώρο του πανεπιστημίου καθότι αναγνωρίσαμε το γεγονός πως το πανεπιστήμιο έχει υπάρξει και λειτουργεί ως κέντρο αγώνα ενάντια στο κράτος και την καταστολή. Το άσυλο δεν αφορά μόνο (ή και καθόλου) την πανεπιστημιακή κοινότητα, τις ακαδημαϊκές αυθαιρεσίες ή τους φοιτητές.Αποτελεί ένα κοινωνικό κεκτημένο, το οποίο έχει ένα διπλό ρόλο. Από τη μια  την προώθηση των κοινωνικών αγώνων και από την άλλη τη λειτουργία του ως κέντρο άμυνας απέναντι στο κράτος. Το άσυλο δεν πρέπει να βασίζεται στη νομοθεσία, καθώς το κράτος όποτε απειλείται  έχει δείξει τον αυτοαναιρούμενο χαρακτήρα του. Το ίδιο ορίζεται από αυτούς που το χρησιμοποιούν και το υπερασπίζονται. Έν προκειμένω ένας κατειλημμένος εργασιακός χώρος ορίζεται ως άσυλο. Αυτό γίνεται διότι οι «καταληψίες» χρησιμοποιούν το χώρο αυτό ως κέντρο αγώνα και συσπείρωσης ενάντια στην (εκάστοτε) καταστολή.

Ένα ανατρεπτικό ριζοσπαστικό κίνημα πρέπει να έχει την ικανότητα και τη θέληση να υπερασπιστείτε την έννοια του ασύλου, καθότι έτσι βάζει τις βάσεις για το ρίζωμα και την επέκταση των κοινωνικών αγώνων, για τους παραπάνω λόγους  συν το γεγονός ότι πολλοί από εμάς κινούμασταν ή κινούμαστε μέσα στο πανεπιστήμιο με τη φοιτητική ιδιότητα επιλέξαμε το συγκεκριμένο χώρο.

 

 

ΣΤΕΚΙ Η ΠΗΓΗ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ

9 Σεπτεμβρίου 09. Καταλάβαμε μια αίθουσα 40 περίπου τετραγωνικών στο πρώην κτίριο των ηλεκτρολόγων  νυν Μ.Π.Δ. το οποίο ήταν ημιτελές και βρισκόταν υπό κατασκευή. Δύο εβδομάδες πριν εισέλθουμε στο χώρο, ενώ κάναμε προπαρασκευαστικές συνελεύσεις, είχαμε παρατηρήσει ότι οι εργασίες στο κτίριο είχαν ήδη σταματήσει ενώ συνεχίστηκαν σποραδικά λίγο αργότερα παρόλο που το ακαδημαϊκό έτος 2009-2010 είχε ήδη ξεκινήσει. Αρχές του 2010 άρχισε η διασπορά συκοφαντιών από την μεριά των παρατάξεων, των καθηγητών, των πρυτανικών αρχών μέχρι και του εργολάβου εναντίον του στεκιού.Μάλιστα έφτασαν στο σημείο να λένε εσκεμμένα το ψεύδος ότι έχουμε καταλάβει ολόκληρο το κτίριο παρεμποδίζοντας την λειτουργία του. Στο ημιτελές κτίριο το οποίο στην ουσία είχε παρατηθεί από τον εργολάβο, βρέθηκε πάτημα να κρύψουν κάποιοι τις ευθύνες και τις λαμογιές,μετατοπίζοντας το πρόβλημα στο στέκι. Τον Μάιο του 2010 αποκοπήκαμε εντελώς από το υπόλοιπο κτίριο με κάγκελα πίσω από τις εσωτερικές πόρτες. Είχαμε πάρει ήδη τα μέτρα μας φτιάχνοντας την πόρτα εξ’ αρχής από την έξω πλευρά του κτιρίου λόγω της μη θέλησης μας να έχουμε σχέση, πρόσβαση και ανάμειξη με το υπόλοιπο κτίριο. Τελικά στα μέσα του φθινοπώρου του 2010 μεταφέρθηκαν στο κτίριο τα πρώτα γραφεία της γραμματείας και των καθηγητών και όχι οι αίθουσες διδασκαλίας των φοιτητών Μ.Π.Δ.(όπως τους παραπληροφόρησαν) οι οποίοι αφού παρέμειναν μετέωροι για ενάμιση χρόνο κατέληξαν στο κτίριο Πολιτικών Μηχανικών και στο πρώην κτίριο Ηλεκτρολόγων Μηχανικών.

Ο ΡΟΛΟΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΣΤΕΚΙΟΥ

Θέσαμε εξ’ αρχής ως ρόλο του στεκιού τη συνεισφορά μας(όσο είναι δυνατόν ) στην προώθηση των κοινωνικών αγώνων. Σαν βάση της προώθησης αυτής επιλέγουμε να έρθουμε σε επαφή με τα κομμάτια της κοινωνίας που αντιστέκονται στην άρχουσα τάξη, αποσκοπώντας στη ζύμωση και την τριβή μας με τα κομμάτια αυτά

ΑΝΤΙΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ

Οι δράσεις και οι παρεμβάσεις μας γίνονται στο δρόμο δηλαδή στο άμεσο κοινωνικό περιβάλλον. Αυτοσκοπός δεν είναι η προβολή των δράσεων μας μέσα από το ίντερνετ και τα καθεστωτικά ΜΜΕ(παρ’ όλο που δεν αποκλείουμε το γεγονός να τα χρησιμοποιήσουμε όταν το κρίνουμε αναγκαίο)Τα ΜΜΕ τα οποία αποτελούν αιχμή του δόρατος της εξουσιαστικής προπαγάνδας η οποία αλλοτριώνει την κρίση μας. Βασικό συστατικό για την αντεπίθεση  στην εξουσιαστική προπαγάνδα είναι η αντιπληροφόρηση την οποία θεωρούμε μείζονος σημασίας για την αποδόμηση του κυρίαρχου λόγου.Προωθούμε τις δράσεις και τις ιδέες μας αδιαμεσολάβητα, όπως το μοίρασμα χέρι με χέρι, τις μικροφωνικές παρεμβάσεις, πορείες κ.α. δηλαδή την άμεση επαφή με την τοπική κοινωνία.

 

ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ

Για εμάς είναι κύριο μέλημα η προώθηση και η στήριξη  των ανατρεπτικών δράσεων (είτε αυτές είναι βίαιες είτε όχι) οι οποίες αντιτίθενται στην καπιταλιστική κοινωνική οργάνωση. Δράσεις δηλαδή που στρέφονται ενάντια σε κόμματα,μαφίες,αφεντικά. Όταν η μόνη νομοθετημένα δικαιολογημένη βία είναι αυτή που ασκεί το κράτος στους καταπιεσμένους, στηρίζουμε και προωθούμε την αντιβία των εκμεταλλευόμενων απέναντι στην εξουσία , αλλά σε καμία περίπτωση να μη φετιχοποιηθούν τα μέσα που θα επιλεχθούν για τη δράση αυτή Η βία ωστόσο δεν είναι και δεν πρέπει να είναι αυτοσκοπός. Αυτοσκοπός μας είναι η δημιουργία

 

ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ ΩΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ

Κύριοι άξονες της δημιουργίας αυτής είναι η αυτοοργάνωση και η αλληλεγγύη. Στο πλαίσιο αυτό δημιουργήσαμε την αφετηρία μιας διαδρομής απελευθέρωσης συμμετέχοντας στο Στέκι. Κύρια δομή της ελευθερίας(που έχει αναπτυχθεί μέσα στο Στέκι) αποτελεί η αυτοοργάνωση. Ο συγκεκριμένος τρόπος οργάνωσης επιτυγχάνεται από μία οριζόντια, αντιιεραρχική δομή χωρίς την ανάθεση των ζώων μας σε κάποιους που θεωρούνται ειδικότεροι απο εμάς. Έτσι και στις συνελεύσεις μας επιδιώκουμε την «υποβάθμιση» του εγώ μας υπέρ του συλλογικού συμφέροντος. Οι αποφάσεις μας λαμβάνονται ισάξια, με βάση την ομοφωνία η οποία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της συλλογικής μας συνύπαρξης. Τα εξουσιαστικά χαλινάρια δεν έχουν θέση ούτε μέσα στο Στέκι αλλά ούτε και στην κοινωνία. Μια κοινωνία που θα συνεχίσει να παρακμάζει εαν δεν αποτινάξει απο επάνω της τα εξουσιαστικά στοιχεία που επιφέρουν την υποτίμηση της ζωής μας και τη χειραγώγησή μας.

 

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΑΠΙΕΣΜΕΝΟΥΣ

Η αλληλεγγύη είναι ένα απο τα όπλα μας μας και αυτήν προτάσσουμε ενάντια στην κορύφωση της οργανωμένης επίθεσης του κράτους, που έχει στόχο τη διάσπαση-διάλυση-συρρίκνωση του των κοινωνικών αντιστάσεων. Η αλληλεγγύη δε σταματά σε σύνορα κρατών αλλά ούτε και σε τείχη φυλακών. Ξεπερνά όλα αυτά τα όρια και ενώνει τις εξεγερμένες ατομικότητες που αντιστέκονται έμπρακτα στην καθημερινή λεηλασία των ζωών μας με στόχο τη δημιουργία μιας ελεύθερης κοινωνίας μακριά από κάθε μορφή εξουσίας. Η αλληλεγγύη δεν πρέπει να αναζητά αθώους ή ενόχους αλλά να κινείται επιθετικά προς την κατεύθυνση των απελευθερωτικών διεργασιών.

Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στους φυλακισμένους αγωνιστές οι οποίοι δείξανε και δείχνουνε την εναντίωση τους στο σύστημα και στο βάρβαρο θεσμό του εγκλεισμού, στους μετανάστες οι οποίοι έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με την ξενοφοβία και το ρατσισμό, στους εργάτες που στέκονται συνειδητά ενάντια στην τρομοκρατία της μισθωτής σκλαβιάς. Δεν είναι όμως μόνο αυτές οι κατηγορίες ανθρώπων που μας βρίσκουν και θα μας βρουν δίπλα τους χτίζοντας σχέσεις αλληλεγγύης με όσους δέχονται την κρατική καταπίεση ή την εργοδοτική αυθαιρεσία.

ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ

Όσο οι καταπιεσμένοι παγκοσμίως δεν αντιλαμβάνονται την ενοποίηση της τάξης τους θα γεννάτε ο εθνικισμός και  η μισαλλοδοξία. Ο καπιταλισμός έχει ως δικλίδα ασφαλείας τον εθνικισμό, καθώς έτσι ενισχύονται τα σύνορα και τα κράτη αποπροσανατολίζοντας τους εκμεταλλευόμενους. Δεν είναι δυνατόν ο Έλληνας προλετάριος να θεωρεί εχθρό του τον Τούρκο προλετάριο. Πρέπει και οι δύο , αλλά και όλοι οι εργάτες  ανά τον κόσμο, να συνειδητοποιήσουν ότι ο  εχθρός τους είναι τα αφεντικά ανεξαρτήτως εθνικότητας. Βασικός γνώμονας οφείλει να είναι η ταξική πάλη και όχι «η μάχη υπέρ πατρίδος». Το μίσος που γεννά τον ρατσισμό και τον εθνικισμό οδηγεί στην ολοκληρωτική καταπίεση που εκμηδενίζει την ελευθερία και διαχωρίζει τους ανθρώπους σε «ανώτερους» και «κατώτερους». Έτσι, οι φορείς των ρατσιστικών και εθνικιστικών απόψεων και πράξεων δεν είναι δυνατόν να συνυπάρξουν μέσα στο κοινωνικό σύνολο. Καμία ανοχή στους εχθρούς της ελευθερίας. Τσακίστε τους φασίστες και τους εθνικιστές.

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

Βασικός στόχος των κομμάτων είναι η περιθωριοποίηση των εργατικών και αντικρατικών αγώνων με τη μεσολάβηση και το ξερίζωμα των πολιτικών μορφών δράσης, οι οποίες θα επιφέρουν την αυτονομία στις τάξεις των καταπιεσμένων. Κάθε προσπάθεια διαμεσολάβησης από θεσμοθετημένα όργανα(κόμματα, συνδικαλιστικά όργανα, φοιτητικές παρατάξεις, μη κυβερνητικές οργανώσεις) αποτελεί μια ενέργεια ενσωμάτωσης της αυτονομίας των αγώνων που θα επιφέρει μια πραγματική ρήξη στους θεσμούς και την επιβαλλόμενη κανονικότητα. Οι προαναφερθείσες αντιλήψεις πρέπει να αποτελούν θεμελιώδη άξονα για το χτίσιμο της ταξικής συνείδησης. Έτσι, σε κάθε προσπάθεια διαμεσολάβησης εμείς θα απαντάμε με αυτόνομους εργατικούς αγώνες, οργάνωση σε σωματεία βάσης, αυτόνομες φοιτητικές παρεμβάσεις και κινητοποιήσεις σε τοπικό επίπεδο.

 

ΑΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ

Ο σκοπός των εκδηλώσεων πέρα από το ψυχαγωγικό τους χαρακτήρα έγκειται και στην οικονομική αυτονομία του στεκιού και των δράσεων του αλλα και στην οικονομική ενίσχυση του ανατρεπτικού αγώνα συνολικά(όπως οικονομική ενίσχυση στους φυλακισμένους αγωνιστές,στους μετανάστες,στους εργατικούς και κοινωνικούς αγώνες).Σε καμία περίπτωση δεν αποσκοπούν στο προσωπικό όφελος. Προωθούμε τη DIY(do it yourself)σκηνή που αντιτίθεται στη μεσολαβημένη διασκέδαση μέσω «χορηγών» και οικονομικού οφέλους, για να αποκτήσει ξανά πραγματικό νόημα η διασκέδαση σε οποιοδήποτε επίπεδο και οποιαδήποτε  μορφη. Καθε Παρασκευή από τις 11μμ λειτουργεί στο χώρο του στεκιού αυτοοργανωμένο ΒΑR ανοιχτό προς όλους.

Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΑΝΟΙΧΤΟΣ

Πολεμάμε κάθε είδους εξουσία είτε αυτή είναι μικρή(π.χ. οι σχέσεις στην πατριαρχική οικογένεια,οι σχέσεις εξουσίας του καθηγητή με το μαθητή) είτε είναι μεγάλη(π.χ. κρατική εξουσία ενάντια στους πολίτες, οι κεφαλαιούχοι ενάντια στους προλετάριους). Αυτό που επιδιώκουμε είναι η ατομική και η κοινωνική απελευθέρωση για την κατάργηση των τάξεων.

ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ

Κλείνοντας οι θέσεις και οι απόψεις μας δεν αποτελούν σε καμιά περίπτωση την πεπατημένη που θα πρέπει να ακολουθήσει κάποιος. Δεν είμαστε η φωτισμένη πρωτοπορία που θα δείξει το δρόμο στις μάζες. Αυτά ειναι τα προτάγματα και οι μορφές αγώνα που επιλέγουμε εμείς στο πλαίσιο της εξέλιξής μας.

Υ.Γ. Η σύνδεσή μας με τη ληστεία και τις μικροκαταστροφές που γίνονται στο πολυτεχνείο υπονομεύουν τον πολιτικό χαρακτήρα και τον αγώνα μας.

2 thoughts on “Κείμενο για το Αυτόνομο Στέκι Ξάνθης”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *