Λίγα λόγια περί φασιστικής απειλής στην Ξάνθη


Με την επανεμφάνιση του μακεδονικού ζητήματος και του εθνικιστικού παροξυσμού που ακολούθησε, φασιστικές ομάδες καθώς και εθνικόφρονες ελληναράδες βρίσκουν ξανά λόγο στο δημόσιο πεδίο, επαναλαμβάνοντας τις δολοφονικές τους επιθέσεις σε μετανάστες, μη΄΄κανονικούς΄΄, σε όσους αντιστέκονται, σε καταλήψεις και στέκια. Σε πανελλαδικό επίπεδο είδαμε πως η αναγέννηση των αλυτρωτισμών απέναντι στη γείτονα χώρα πήρε από την πρώτη μέρα σάρκα και οστά καίγοντας την κατάληψη Libertatia. Η Libertaria αντιπροσωπεύει ένα κομμάτι αυτών που αγωνίζονται ενάντια στην καπιταλιστική βαρβαρότητα , την συνεχιζόμενη υποτίμηση των ζωών μας. Έκτοτε τα συλλαλητήρια μίσους κινούνται πάντα στην ίδια κατεύθυνση. Επιθέσεις στον ΕΚΧ σχολείο και την κατάληψη 111 στη Θεσσαλονίκη, τον εμπρησμό της κατάληψης του παλιού νεκροτομείου στην Αλεξανδρούπολη και τη λίστα να μεγαλώνει επικίνδυνα προσθέτοντας τα “μεμονωμένα” περιστατικά επιθέσεων. Η ανάλυση όμως γύρω από το μακεδονικό ζήτημα θα πρέπει να συνδέει την αλληλουχία των κινήσεων σε τοπικό αλλά και πανελλαδικό επίπεδο, για να μπορέσουμε να είμαστε προετοιμασμένοι καλύτερα για τη φασιστική απειλή.

Το βασικό συγχωροχάρτι των φασιστών έρχεται από τα παπαγαλάκια των ΜΜΕ τα οποία διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα, ξεπλένοντας το μακρύ χέρι του κράτους. Προσπαθούν με κάθε τρόπο να πείσουν πως δεν είναι οι φασίστες αυτοί που επιτίθενται, αλλά βρίσκουν κάθε φορά έναν αποδιοπομπαίο τράγο. Το θέατρο του παραλόγου δεν σταματά πουθενά, αφού δεν είναι λίγες οι φορές που ισχυρίστηκαν πως οι αναρχικοί είναι αυτοί που κάνουνε τα επεισόδια, όπως στον εμπρησμό της κατάληψης Libertatia πέρυσι, αλλά και πιο πρόσφατα στα επεισόδια που έγιναν στο τελευταίο συλλαλητήριο μίσους στην Αθήνα.

Στην Ξάνθη τόσο καιρό τα συλλαλητήρια μίσους και οι οργανωτές τους διατυμπάνιζαν την ειρηνικότητά τους, προσπαθώντας να κερδίσουν έδαφος στην πόλη. Δεν άργησαν όμως να εμφανιστούν οι πρώτες σβάστικες στους δρόμους, αλλά και η ευθεία στοχοποίηση καθηγητή στο 3ο ΓΕΛ. Συνθήματα μίσους όπως “ Αίμα Τιμή Χρυσή Αυγή” και “ Μπουνιές και κλωτσιές σε τουρκόφιλους καθηγητές” κόσμησαν τους τοίχους του Λυκείου. Αμέσως, ο μπράβος οργανωτής τους και αυτόκλητος προστάτης των μαθητών , που απέκτησε εθνική συνείδηση εν μία νυκτί, έπραξε τα αυτονόητα, μιλώντας για “φασίστες καθηγητές που δεν επιτρέπουν στους μαθητές να διαδηλώσουν για την Μακεδονία” και λοιπές ασυναρτησίες , αποκρύπτοντας τις ρατσιστικές/ εθνικιστικές και νεοναζιστικές θέσεις αυτών που έγραψαν τα συνθήματα. Προφανώς αυτό δεν είναι μια ιδιόμορφη πρωτοτυπία. Πρώτον γιατί είναι συνήθης πρακτική να αποσιωπούν όσα δεν τους συμφέρει – καλή ώρα σαν τα παπαγαλάκια των ΜΜΕ που λέγαμε παραπάνω, και δεύτερον γιατί αντίστοιχα περιστατικά έχουμε ξαναδεί με αυτόκλητους προστάτες, όπως στη Θεσσαλονίκη που οι φασίστες του Ιερού Λόχου πάλι με την ίδια πρόφαση βρήκαν την ευκαιρία να βγουν απ’ τις τρύπες τους περιφρουρώντας μαθητική κατάληψη. Η μόνη διαφορά είναι ότι ο Ιερός Λόχος ανακοινώνει ευθαρσώς τις εθνικοσοσιαλιστικές / νεοναζιστικές του απόψεις χωρίς να κρύβεται πίσω από το μανδύα του πατριωτισμού. Ένας μανδύας ο οποίος σε συνδυασμό με την υπερπροβολή ευκαιριακής “φιλανθρωπίας”* κρύβει έντεχνα κάτω από το χαλάκι τις πραγματικές προθέσεις μίσους που εκδηλώνονται σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα.

Όλοι αυτοί οι δήθεν αγνοί πατριώτες εθνικιστές προστάτες εκμεταλλεύονται τις γενικότερες συνθήκες προσπαθώντας να εδραιώσουν τις δικές τους πολιτικές γραμμές, σπέρνοντας παράλογα μίση μέχρι και στους μαθητές. Η ρητορική τους ταυτίζεται με αυτή που έχουν τα καθεστωτικά ΜΜΕ για να ολοκληρώσουν την λειτουργία τους ως μακρύ χέρι του κράτους, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις σε τοπικό επίπεδο τόσο για επιθέσεις όσο και για την ανοχή σε αυτές , στους εκμεταλλευόμενους και σε όσους αγωνίζονται. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ευθεία στοχοποίηση φοιτητή στις φοιτητικές κινητοποιήσεις που έγιναν πριν τα Χριστούγεννα με στόχο να μην υποβαθμιστούν οι φοιτητικές παροχές και να μην απολυθούν εργαζόμενοι της λέσχης. Και για να μην ξεχνιόμαστε, τα παράλογα μίση είναι η μισή δουλειά. Η άλλη μισή είναι η εκλογική ανέλιξη ακροδεξιών μορφωμάτων, αφού όλοι αυτοί οι “ακομμάτιστοι αγώνες” θα μετατραπούν σε ψηφαλάκια. Μπαίνουμε σε προεκλογική περίοδο σιγά σιγά και οι μάσκες πέφτουν .

Εμείς ως Αυτόνομο Στέκι Ξάνθης -στο οποίο συμμετέχουν και αναρχικοί – έχουμε ξεκάθαρη θέση ενάντια στους φασίστες και σε αυτούς που κωφεύουν επιλεκτικά με στόχο να υποκινήσουν ρατσιστικά πογκρόμ. Η πόλη της Ξάνθης έχει αποδείξει στην πράξη πως έλληνες, τούρκοι, αρμένιοι, πομάκοι και πόσοι ακόμα, δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε και στεκόμαστε ενωμένοι σε αγώνες ενάντια στο φασισμό, όπως έχουμε κάνει και παλιότερα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η προσπάθεια του νεοναζιστικού κόμματος της Χ.Α. να ανοίξει γραφεία δυο φορές στην πόλη, καταλήγοντας και τις δύο να τα κλείνει αφού δεν βρήκαν απήχηση, αντίθετα όμως πολλά εμπόδια.

Μπορεί να μην έχουν γίνει ρατσιστικά πογκρόμ σε τοπικό επίπεδο, αλλά ένα είναι σίγουρο. Εμείς δεν πρόκειται να σωπάσουμε περιμένοντας τον δικό μας Petrit Zifle. Στα ίδια σχολεία που κάνανε καταλήψεις για τα συλλαλητήρια μίσους, συναντήσαμε πολλούς μαθητές οι οποίοι μοιράζονται κοινές σκέψεις με εμάς. Δεν έχουν σχέσεις με τα φασιστικά κατακάθια της ΧΑ, τα οποία φέρνουν πάλι στο προσκήνιο αυτοί που μάχονται “ειρηνικά” για την ελληνική σημαία τους και μόνο. Μιλήσαμε με μαθητές που αναγνωρίζουν πως το πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν δεν είναι το ονοματολογικό μιας γειτονικής χώρας αλλά η οικονομική τους κατάσταση, η οποία χειροτερεύει μέρα με τη μέρα και για αυτό δεν ευθύνεται o σκοπιανός ή μακεδόνας.

Ο φασισμός δεν είναι μια εικόνα στις ειδήσεις των οχτώ. Είναι τα στοχάδια στους δρόμους, τα ρατσιστικά συνθήματα στα σχολεία, τα πογκρόμ στους αδύναμους.

Ο φασισμός τσακίζεται εκεί που παίρνει σάρκα και οστά, δηλαδή στους δρόμους , στα σχολεία , στις σχολές, στις γειτονίες μας.

*Η φιλανθρωπία στην μειονότητα της Ξάνθης, ενώ ξερνάς ρατσιστικό δηλητήριο σε κάθε εθνικιστική πορεία με συνθήματα τύπου «δεν θα γίνεις έλληνας ποτέ σκοπιανέ σκοπιανέ» είναι ακόμα μια προσπάθεια να σπείρεις την μισαλλοδοξία σε ένα επιπλέον κομμάτι της τοπικής κοινωνίας, την μειονότητα. Την ίδια τακτική ακολουθεί και το νεοναζιστικό κόμμα της χρυσής αυγής.

ΣΕ ΕΛΛΑΔΑ,ΤΟΥΡΚΙΑ,ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Ο ΕΧΘΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ

ΟΥΤΕ ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΥΤΕ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑΞΙΚΟΣ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *