Αυτόνομο Στέκι Ξάνθης [αντικατασταλτική πορεία γειτονιάς]

           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στις 23 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε απο το Αυτόνομο Στέκι Ξάνθης (με τη στήριξη συντρόφων-ισσών) πορεία γειτονιάς σε ένα κομάτι της παλιάς πόλης της Ξάνθης. Το δρομολόγιο της πορείας δεν ήταν τυχαίο και ούτε κατεβήκαμε στο δρόμο χωρίς λόγο. Η πορεία αυτή πέρασε επίτηδες απο τη γειτονιά του φασιστοκαθηγητή Γ.Παύλου και είχε σκοπό να καταδείξει ενα πράγμα. Οτι όσο και αν θέλουν φασίστες, μπάτσοι, καθηγητάδες, φασιστοφιλελέ ζόμπι και λοιποί να χτυπήσουν τις ιδέες και τους χώρους μας άλλο τόσο εμέις θα υπάρχουμε και θα δρούμε στις γειτονιές, στις πλατείες ,στις σχολές και παντού. Γιατί άλλωστε δεν είμαστε τίποτα παραπάνω απο κομμάτια των καταπιεσμένων αύτης της κοινωνίας που έχουμε επιλέξει να αντισταθούμε σε οτι κυριέυει τις ζωές μας.

*αυτή η δράση αποτελεί μέρος ενός συνόλου παρεμβάσεων (μικροφωνικές, αφισοκολλήσεις και μοιράσματα) που πραγματοποιήθηκαν στο κέντρο και στη παλιά πόλη της Ξάνθης μετά τη λασπολογία απο τη μεριά του Γ.Παύλου σε δελτία ειδήσεων και ραδιοφωνικών εκπομπών για τη κατάληψη του Α.Σ.Ξ. μιλώντας για ναρκωτικά , νταλαβέρια με πρυτανικές αρχές και άλλα ωραία.

Κατάληψη παντού, κατάληψη για πάντα
Αλληλεγγύη σε Libertatia, ΕΚΧ Σχολείο και όποιον αυτοδιαχειριζόμενο χώρο δέχεται επίθεση
Να τσακίσουμε τους φασίστες και τα αφεντικά (τους)

Αυτόνομο Στέκι Ξάνθης

 

το κείμενο που μοιράστηκε:

Για μια ακόμη φορά ο φασίστας καθηγητής του ΔΠΘ Γεώργιος Παύλος λασπολογεί το Αυτόνομο Στέκι Ξάνθης. Μιλάει για διακίνηση ναρκωτικών, κλίμα τρομοκρατίας και νταλαβέρια με τις διοικητικές αρχές του πανεπιστημίου.

Το Αυτόνομο Στέκι Ξάνθης συμμετέχει από τη γέννησή του μέχρι και σήμερα στους αγώνες του ανατρεπτικού-ριζοσπαστικού κινήματος. Ο στόχος μας είναι η προώθηση των κοινωνικών αγώνων, και η ζύμωση με τα καταπιεσμένα κομμάτια της κοινωνίας που αντιστέκονται στην άρχουσα τάξη. Μέρα με τη μέρα ο ταξικός πόλεμος εντείνεται, και η καταστολή του κράτους και του κεφαλαίου μεγαλώνει. Οι καταλήψεις και τα στέκια αποτελούν αντιδομές που λειτουργούν ακηδεμόνευτα, με σχέσεις ισότιμες στη βάση της αυτοοργάνωσης και της αλληλεγγύης, εναντιώνονται απέναντι στην καπιταλιστική κοινωνική οργάνωση, στη λογική κέρδους, περιγελούν την πρέπουσα ηθική, περιφρονούν την άγια ιδιοκτησία. Στοχεύουν στην όξυνση του αγώνα για έναν κόσμο ελευθερίας. Οι νεοφιλελέδες και τα φασιστάκια τους δεν αντέχουν ούτε για δείγμα τέτοιες νησίδες ελευθερίας, οι οποίες δεν έχουν καμία σχέση με την επιβολή εξουσίας και την εκμετάλλευση.

Ο εν λόγω καθηγητής έχει ξανάρθει στο προσκήνιο την άνοιξη του 2016, όταν υποκινούσε ρατσιστικές και ομοφοβικές δηλώσεις στο πανεπιστήμιο μέσα από μια ομάδα ιδεολογικών του ακόλουθων. Σε μια περίοδο που το Αιγαίο ξερνούσε πτώματα μεταναστών και όσοι κατάφερναν να επιβιώσουν στοιβάζονταν σε στρατόπεδα συγκέντρωσης από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, είχαμε τα φασιστάκια στο Δ.Π.Θ. να μιλάνε σχετικά με την απέλαση μεταναστών και τα τείχη τα οποία θα έπρεπε να σηκωθούν στον Έβρο για να εμποδίζουμε τους “παράνομους” από το να μπαίνουν στην “χώρα μας”. Αποκορύφωμα βέβαια ήταν το να εμφανίζονται σβάστικες ζωγραφισμένες στο χώρο της λέσχης. Όταν βέβαια, μέσα από μαζικές διαδικασίες, μπήκε ένα ανάχωμα στη ρητορική και την δράση τού ίδιου αλλά και των φοιτητών που καθοδηγούσε, τότε κλιμάκωσε την καταστολή – μέσα από νομικίστικα παραθυράκια- με μηνύσεις σε φοιτητές.

Η πολιτική του στόχευση φαίνεται πιο ξεκάθαρα όμως μέσα από τις διασυνδέσεις που έχει με τους νεοφιλελέ και φασιστικούς κύκλους, ένα κομμάτι το οποίο συνειδητά αποσιωπά στις δηλώσεις του, προφανώς γιατί δεν βολεύουν σαν επιχειρήματα όταν εναντιώνεσαι απέναντι σε στέκια, καταλήψεις και τον κόσμο του αγώνα. Αρχικά οι διασυνδέσεις του με τις αντιδραστικές φυλλάδες είναι ξεκάθαρες, αφού μετά την στοχοποίησή του οι συνεντεύξεις που έδωσε ήταν στο Πρώτο Θέμα, τον Ενικό και την Καθημερινή. Εφημερίδες- στυλοβάτες της πολιτικής του κεφαλαίου, γνωστές για τις νεοφιλελεύθερες ιδέες που αναπαράγουν, τα συμφέροντα τα οποία εξυπηρετούν, και γενικότερα την πολιτική/ταξική θέση που παίρνουν μέσα από τα δημοσιεύματά τους. Τα πάρε δώσε του Παύλου όμως με την κρατική διαχείριση και τα τσιράκια τους κρατάνε χρόνια τώρα. Στο διάστημα 2000 με 2005 οι δύο Μ.Κ.Ο. Ταμίειον Θράκης και Ν.Ε.Π.Α.Σ., οι οποίες ανήκουν στον Γ. Παύλο, πήραν συνολικά – κρατικές και ιδιωτικές- επιχορηγήσεις πάνω από 1 εκ. Ευρώ. Αλλά και στο πιο πρόσφατο παρελθόν, μετά την στοχοποίηση ενός πουλέν του στη σχολή των ηλεκτρολόγων μηχανικών, άμεσα αντανακλαστικά έδειξε η Χρυσή Αυγή, βουλευτής της οποίας από το Κιλκίς – ο Χρήστος Χατζησάββας- κατέθεσε αμέσως επερώτηση στη βουλή σχετικά με το “κλίμα τρομοκρατίας” στο ΔΠΘ. Σε τοπικό επίπεδο, γνωστές είναι και οι κοκορομαχίες του με τις διοικητικές αρχές του ΔΠΘ.

Το Αυτόνομο Στέκι Ξάνθης συμμετέχει από τη γέννησή του μέχρι και σήμερα στους αγώνες του ανατρεπτικού-ριζοσπαστικού κινήματος. Ο στόχος μας είναι η προώθηση των κοινωνικών αγώνων, και η ζύμωση με τα καταπιεσμένα κομμάτια της κοινωνίας που αντιστέκονται στην άρχουσα τάξη. Μέρα με τη μέρα ο ταξικός πόλεμος εντείνεται, και η καταστολή του κράτους και του κεφαλαίου μεγαλώνει. Οι καταλήψεις και τα στέκια αποτελούν αντιδομές που λειτουργούν ακηδεμόνευτα, με σχέσεις ισότιμες στη βάση της αυτοοργάνωσης και της αλληλεγγύης, εναντιώνονται απέναντι στην καπιταλιστική κοινωνική οργάνωση, στη λογική κέρδους, περιγελούν την πρέπουσα ηθική, περιφρονούν την άγια ιδιοκτησία. Στοχεύουν στην όξυνση του αγώνα για έναν κόσμο ελευθερίας. Οι νεοφιλελέδες και τα φασιστάκια τους δεν αντέχουν ούτε για δείγμα τέτοιες νησίδες ελευθερίας, οι οποίες δεν έχουν καμία σχέση με την επιβολή εξουσίας και την εκμετάλλευση.

Απο το Σεπτέμβρη του 2009 στο χώρο των ΠΡΟΚΑΤ λειτουργεί η κατάληψη του Α.Σ.Ξ. η οποία συσπειρώνει άτομα και συλλογικότητες του α/α χώρου προωθώντας την αυτοοργάνωση των ζωών μας απέναντι στην φιλάργυρη και εξουσιαστική κανονικότητα της καπιταλιστική κοινωνίας. Παράλληλα προτάσσει τον μαχητικό αντιφασισμό και συμμετέχει στον αντιφασιστικό αγώνα ,στο τσάκισμα και ξεμπρόστιασμα των φασιστικών μορφωμάτων στη πόλη της Ξάνθης αλλα και ευρύτερα. Στο χώρο της κατάληψης λειτουργεί , στα πλαίσια της αυτομόρφωσης ,δανειστική βιβλιοθήκη με πολιτικό πρόσημο και πάγκος με έντυπα του ευρύτερου αναρχικού/αντιεξουσιαστικού παγκόσμιου λόγου. Η διαχέιριση και οι δράσεις προκύπτουν μέσα απο τις οριζόντιες διαδικασίες της ανοιχτής εβδομαδιαίας συνέλευσης πέρα απο λογικές ανάθεσης και κομματικών γραμμών. Ακόμη μέσα απο αυτό το χώρο προωθείται η λογική της DIY ηθικής πραγματοποιώντας αυτοοργανώμενες συλλογικές κουζίνες και μπάρ, πολιτικά καφενεία και εκδηλώσεις, προβολές αλλα και live με αντιεμπορευματικό χαρακτήρα απέναντι στη κυρίαρχη και παρωχημένη κουλτούρα των μαγαζιών και του κέρδους. Τέλος θέλουμε να τονίσουμε οτι στο χώρο του στεκιού χωράνε όλοι εκτός απο φασίστες, μπράβους .μπάτσους, ομοφοβικούς,σεξιστές, νταβατζήδες,ναρκέμπορες,ρουφιάνους και κομματικούς στρατούς.

Η προσπάθεια του Γ. Παύλου να ενοποιήσει όλα τα μέτωπα που έχει ανοίξει είναι αναμενόμενη, όπως και η παραπληροφόρηση για να την πετύχει. Με το μανδύα του ακαδημαικού, χρησιμοποιώντας τις διαδυνδέσεις του με τα μέσα μαζικής αποβλάκωσης στρώνεται το έδαφος της καταστολής, υπονομεύοντας τον πολιτικό χαρακτήρα και τον αγώνα μας. Δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται προσπάθεια για το κλείσιμο του Αυτόνομου Στεκιού Ξάνθης, αφού η προσπάθεια αυτή ξεκινάει με την ίδια τη δημιουργία του, αρχικά σε μορφή συκοφαντιών από καθηγητές, πρυτανικές αρχές και τοπικά media, αλλά και με πιο συντονισμένες – θρασύδειλες βέβαια- επιθέσεις, όπως την εμπρηστική επίθεση που έγινε τον Ιούλιο του 2016. Αυτή η κατάσταση στην Ξάνθη αποτελεί ένα μόνο στιγμιότυπο από την συντονισμένη καταστολή του εκάστοτε κρατικού διαχειριστή – ή παρακρατικών οργανώσεων- σε καταλήψεις, στέκια, αυτοοργανωμένους χώρους και στον κοσμό που αγωνίζεται . Αρκετά παραδείγματα υπάρχουν τόσο στο παρελθόν, όπως η εκκένωση της Βίλας Ζωγράφου, η εκκένωση και η κατεδάφιση της κατάληψης του ορφανοτροφείου από την αγαστή συνεργασία κράτους-εκκλησίας, όσο και πιο πρόσφατα, όπως η εκκένωση της κατάληψης Gare και η τοποθέτηση εκρηκτικού μηχανισμού στο Αντιεξουσιαστικό Στέκι Δίστομο αλλά και οι επιθέσεις με χήμικα σε αίθουσες πληστειριασμών.

Εμείς από την πλευρά μας έχουμε ξεκάθαρη θέση. Δεν περιμέναμε τίποτα διαφορετικό από τα τσιράκια του συστήματος, τους φασίστες με γραβάτες. Στον ταξικό πόλεμο έχουμε επιλέξει θέση. Με τους καταπιεσμένους αυτής της κοινωνίας, απέναντι σε φασίστες, νεοφιλελέδες, ρουφιάνους, πρεζέμπορες, νταβαντζήδες.

Σε πείσμα της εξουσίας που πασχίζει να αποκόψει το ασύμμετρο για χάρη μιας βολικής για τις πολιτικές της ομοιομορφία, θα υπερασπιζόμαστε κάθε μορφή αγώνα.

Φασίστες, κουφάλες έρχονται κρεμάλες.

ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΣΤΕΚΙ ΞΑΝΘΗΣ

stekiksanthis.squat.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *