Δράσεις αλληλεγγύης στις καταλήψεις

Το προηγούμενο διάστημα έγιναν προπαγανδιστικές δράσεις στην πόλη  (μοιράσματα και μικροφωνικές) ενάντια στις επιθέσεις και τη στοχοποίηση που δέχονται οι καταλήψεις και ο κόσμος τους

Αλληλεγγύη στην κατάληψη BARICADA και σε όλους τους χώρους που εκκενώνονται και δέχονται ανάλογες επιθέσεις.

Σε μια περίοδο που εντείνεται η καταστολή, η φτώχεια, ο φασισμός και το δόγμα του φόβου, εμείς δηλώνουμε ότι θα κλιμακώσουμε την παρουσία και την δράση μας στο δρόμο. Αυτό που ξεχνάνε αρκετοί καλοθελητές ρουφιάνοι είναι ότι οι καταλήψεις δεν είναι οι τοίχοι αλλά οι άνθρωποι και οι σχέσεις τους. Όποιος χτυπάει τέτοιους χώρους επιτίθεται πολιτικά σ’ένα τμήμα απο τα προτάγματα της ζωής και της δράσης μας. Όσο κι αν προσπαθούν να πάρουν τους χώρους μας, είμαστε εδώ για να τους υπερασπιστούμε, να τους κρατήσουμε και να βρούμε νέους!


ΟΙ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΧΩΡΟΙ ΟΠΟΥ ΣΥΝΑΝΤΙΟΜΑΣΤΕ, ΟΠΟΥ ΣΥΝΥΠΑΡΧΟΥΜΕ, ΟΠΟΥ ΕΝΙΣΧΥΕΤΑΙ Ο ΑΝΑΡΧΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΚΑΙ ΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΕΣ – ΚΑΤΩ ΤΑ ΞΕΡΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ

Το πρωί στις 13/3 οι μπάτσοι εκκενώνουν δύο καταλήψεις στην Αθήνα, την κατάληψη στέγης μεταναστών Δρακοπούλειο (Αλκιβιάδου 4) και τον ελεύθερο κοινωνικό χώρο Βίλα Ζωγράφου. Στην τελευταία περίπτωση, 7 σύντροφοι που υπερασπίστηκαν τον χώρο αρχικά κρατήθηκαν και έπειτα αφέθηκαν ελεύθεροι, ενώ στην πρώτη περίπτωση επρόκειτο για μια κατάληψη στέγασης 127 μεταναστών και μεταναστριών, που οδηγήθηκαν στην Πέτρου Ράλλη έπειτα απο βίαιη εκκένωση και διαχείριση των ΜΑΤ. Η διαδρομή αυτών των μεταναστών έπειτα απο εκεί είναι είτε τα κολαστήρια των στρατοπέδων συγκέντρωσης, είτε η αναζήτηση επιβίωσης και νέας στέγης στους δρόμους και το περιθώριο.Την ίδια μέρα οι μπάτσοι εισβάλλουν στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Αγρινίου παίρνοντας απ’το ταμείο του στεκιού 600 ευρώ, 2 σημαίες, εξοπλισμό ήχου και μηχανήματα, προκαλώντας φθορές στο εσωτερικό και εκδιώκοντας τα ζώα που φιλοξενούνταν στο χώρο. Λίγο διάστημα μετά, στις 5/4, η αλυσίδα των εκκενώσεων συνεχίζεται στην Άνω Πόλη Θεσσαλονίκης, πάλι σε κατάληψη στέγασης μεταναστριών/μεταναστών (κατάληψη Albatros, στο Τσινάρι). Ως αποτέλεσμα αυτής της επιχείρησης είναι η σύλληψη 14 ατόμων, μεταξύ των οποίων και αρκετών μεταναστών, και ο ξυλοδαρμός ατόμου απ’τους μπάτσους με αποτέλεσμα να καταλήξει στο νοσοκομείο. Επιπλέον, όταν αλληλέγγυοι πήγαν να μαζέψουν προσωπικά αντικείμενα ανθρώπων απ’το χώρο, τους κάναν προσαγωγή.

Αυτές οι επιθέσεις απο πλευράς κράτους είναι μια μακρά παράδοση αντι-αναρχικής καταστολής, στοχοποίησης συντρόφων και προσπάθειας φίμωσης εστιών αγώνα και δομών στέγασης και χωροταξικά. Δε μας κάνει καμία εντύπωση που το κράτος με τον πλέον κραυγαλέο τρόπο και με το αριστερό του πρόσωπο κινητοποιεί τους μηχανισμούς του ώστε να διεκδικήσει την εύνοια των φιλήσυχων ρουφιάνων που ανησυχούν για τις γειτονιές τους όταν αυτές φιλοξενούν «βρώμικους, επικίνδυνους μετανάστες», «ταραχοποιούς αναρχικούς», «περιθωριακά στοιχεία» εντός των καταλήψεων κατα την κυρίαρχη ρητορική των media. Οι εφορμήσεις για αυτές τις κινήσεις της εξουσίας είναι διάφορες. Άλλες φορές έχουν να κάνουν με την άμεση εξυπηρέτηση υλικών συμφερόντων όσων έχουν καθεστώς ιδιοκτησίας πάνω σε χώρους (πανεπιστήμια, εκκλησία, ιδιώτες-εταιρείες) και επιθυμούν είτε την εμπορευματοποίηση είτε την αποστείρωση χώρων όπως οι καταλήψεις, και άλλες φορές έχουν να κάνουν με τη διατήρηση ισορροπιών σε περιοχές που δέχονται καταγγελίες απο ρουφιάνους και οι καταλήψεις δέχονται τέτοιες στοχοποιήσεις (όπως και επιθέσεις απο φασίστες) λόγω των πολύμορφων δράσεων που φιλοξενούν. Δεν ξεχνάμε τη φρέσκια και μανιώδη καταστολή των καταλήψεων στέγης στην πόλη της Θεσσαλονίκης το καλοκαίρι του ’16, όπου χτυπήθηκαν δομές που κάλυπταν ανάγκες δεκάδων μεταναστών (καταλήψεις Ορφανοτροφείου &Νίκης, κοινότητα Hurriya).

Η ίδια παράδοση έρχεται στο προσκήνιο και στην πόλη της Ξάνθης. Οι ντόπιοι μπάτσοι κατέθεσαν πριν λίγο διάστημα χαρτί στο πανεπιστήμιο με το οποίο ζητούσαν να αναφερθεί αν υπάρχει κατάληψη εντός των πανεπιστημιακών χώρων και τι ακριβώς κάνει αυτή η κατάληψη. Μάλιστα, η συγκεκριμένη έρευνα διεξήχθη σε αγαστή συνεργασία των Συριζανέλ με τους μπάτσους και έπειτα απο επερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Μάξιμου Χαρακόπουλου. Δεν μπαίνουμε σε διαδικασία συνδιαλλαγής με αυτά τα καθάρματα, είμαστε εδώ για να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα στο δρόμο.

Μια κατάληψη έχει διάφορα χαρακτηριστικά. Μπορεί να αποτελεί δομή για την κάλυψη τόσο υλικών/έμπρακτων αναγκών (πχ στέγαση, κουζίνες), όσο και πολιτικών (πχ συνελεύσεις, εκδηλώσεις). Η πρακτική της κατάληψης αμφισβητεί στην πράξη τον θεσμό της ιδιοκτησίας, που είναι απαραίτητος για την διεύρυνση των εμπορευματικών σχέσεων εκμετάλλευσης του καπιταλισμού. Σε μία κατάληψη -με πολιτικά χαρακτηριστικά-, αυτές οι σχέσεις αποδομούνται, ενώ τον εκάστοτε χώρο, όπου γίνεται κατάληψη, τον οικειοποιούνται και του δίνουν ζωή άνθρωποι που αναπτύσσουν μεταξύ τους σχέσεις έξω απ’την ιεραρχία και τις εξουσιαστικές λογικές. Ο χώρος αυτός προσφέρεται για το ακόνισμα συνειδήσεων και την συλλογικοποίηση των αρνήσεων μεταξύ συντρόφων που αποκτούν κοινά βιώματα και οργανώνονται σε έναν πόλο που κινείται επιθετικά ενάντια στα αφεντικά, το κράτος, και τις κυρίαρχες σάπιες κοινωνικές αξίες.

Είναι ορμητήρια δράσεων και παραγωγής λόγου με ανατρεπτικές αιχμές ενάντια στο υπάρχον. Μέσα στους χώρους των καταλήψεων αναπτύσσονται ζυμώσεις και συλλογικές διαδικασίες που δίνουν την δική τους κατεύθυνση εναντίωσης στα διάφορα συστήματα καταπίεσης. Λειτουργούν ως παράγοντες διατάραξης της κανονικότητας, και γι’αυτό το λόγο το κράτος και τα αφεντικά επιστρατεύουν τα τσιράκια τους με σκοπό την τρομοκράτηση και την καταστολή τέτοιων εγχειρημάτων.

Έτσι και το Αυτόνομο Στέκι Ξάνθης ως κατάληψη στον χώρο των πανεπιστημίων στα ΠΡΟΚΑΤ έχει δεχτεί ένα σύνολο στοχοποιήσεων. Πρόκειται για μια σειρά από σκευωρίες που στήνονται ανα καιρούς εναντίον του στεκιού από καθηγητές, τοπικά media, μπάτσους, φασίστες, ρουφιάνους. Είναι λογικό πολλοί απ’ τους παραπάνω να επιθυμούν τη φίμωση και την καταστολή του ΑΣΞ. Ο συγκεκριμένος χώρος απ’ την αρχή της δημιουργίας του το 2009 κινείται με τη δράση και τον λόγο του στα πλαίσια του αντιφασισμού. Προτάσσει την αλληλεγγύη και την αυτοοργάνωση στις σχολές, τους χώρους εργασίας, τις γειτονιές, και έχει συμμετάσχει σε ευρύτερους αγώνες στην πόλη της Ξάνθης.

Είναι κομμάτι του αντιεξουσιαστικού χώρου και ως τέτοιο έχει αναλάβει την ευθύνη για όλα όσα έχει παράξει. Όλα αυτά τα χρόνια έχει πάρει μαχητική θέση γύρω απο ζητήματα που αφορούν την εναντίωση στις φυλακές και τον εγκλεισμό, τον σεξισμό, την ομοφοβία, όπως και την καταστροφή της φύσης, ενώ παράλληλα έχει δείξει την αλληλεγγύη του στους μετανάστες και τις μετανάστριες, στους αγώνες των αγωνιστών κρατούμενων, σε καταλήψεις και αυτοοργανωμένους χώρους που δέχονται στοχοποίηση.

Η δράση του ΑΣΞ και παρόμοιων στεκιών είναι πολύπλευρη. Κύριο χαρακτηριστικό είναι η αντιπληροφόρηση στην πόλη απο μια σκοπιά που αποδομεί τον κυρίαρχο λόγο των καθεστωτικών media: μοιράσματα κειμένων, αναρτήσεις πανό, δράσεις με spray, παρεμβάσεις σε χώρους, αφισοκολλήσεις, πορείες, καταλήψεις, εκδηλώσεις, βιβλιοπαρουσιάσεις, πολιτικά καφενεία/bar και προβολές προς την κατεύθυνση των πολιτικών στοχεύσεών του. Στον χώρο λειτουργεί επίσης δανειστική βιβλιοθήκη.

Σε μια περίοδο που εντείνεται η καταστολή, η φτώχεια, ο φασισμός και το δόγμα του φόβου, εμείς δηλώνουμε ότι θα κλιμακώσουμε την παρουσία και την δράση μας στο δρόμο. Αυτό που ξεχνάνε αρκετοί καλοθελητές ρουφιάνοι είναι ότι οι καταλήψεις δεν είναι οι τοίχοι αλλά οι άνθρωποι και οι σχέσεις τους. Όποιος χτυπάει τέτοιους χώρους επιτίθεται πολιτικά σ’ένα τμήμα απο τα προτάγματα της ζωής και της δράσης μας. Όσο κι αν προσπαθούν να πάρουν τους χώρους μας, είμαστε εδώ για να τους υπερασπιστούμε, να τους κρατήσουμε και να βρούμε νέους!

Αν λοιπόν σε κάποιους μπαίνουν περίεργες ιδέες εδώ στην Ξάνθη, έχουμε να τους πούμε:

ΟΥΤΕ ΝΑ ΤΟ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΣΤΕΚΙ ΞΑΝΘΗΣ

ΝΑ ΤΣΑΚΙΣΟΥΜΕ ΜΠΑΤΣΟΥΣ, ΦΑΣΙΣΤΕΣ, ΡΟΥΦΙΑΝΟΥΣ, ΑΦΕΝΤΙΚΑ

 

ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΣΤΕΚΙ ΞΑΝΘΗΣ
https://stekiksanthis.squat.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *